Tehniskie jautājumi

Paskaidrot, kā pārbaudīt un papildināt eļļas līmeni motora karterī.

Noslāpēt motoru, atvērt motora pārsegu, izvilkt mērstieni, noslaucīt to ar lupatiņu, lai tas būtu sauss, ielikt atpakaļ un izņemt vēlreiz. Eļļas līmenim jābūt starp minimālo un maksimālo mērstieņa atzīmi. Nepieciešamības gadījumā eļļas daudzumu var papildināt caur ielietni

Paskaidrot, kā pārbaudīt un papildināt šķidruma līmeni dzeses sistēmā.

Ja ir izplešanās trauks, tad dzesēšanas šķidruma līmenim jābūt starp izplešanās trauka atzīmēm “min” un “max”, bet, ja izplešanās trauka nav, tad 10 mm virs radiatora caurulītēm (aukstam motoram). Vajadzības gadījumā antifrīza līmenis dzesēšanas sistēmā ir jāpapildina. Vēlams to darīt, kad motors ir auksts, jo sistēma ir zem spiediena. Ja ir nepieciešamība atvērt dzesēšanas sistēmu, kad motors ir karsts, tad uz vāciņa vajag uzlikt lupatu un vērt vaļā pamazām, lai neapplaucētos.

Paskaidrot, kā pārbaudīt un papildināt bremžu šķidruma līmeni.

Bremžu sistēmas šķidruma tvertne gandrīz vienmēr atrodas iepretī vadītāja bremžu pedālim. Uz tās sienām ir divi mietiņi – minimālais un maksimālais līmenis. Nepieciešamības gadījumā bremžu šķidrumu var papildināt ar tādas markas šķidrumu, kas norādīts automobiļa lietošanas rokasgrāmatā (bieži vien arī uz tvertnes vāciņa).

Pārbaudīt šķidruma līmeni logu mazgātāju tvertnē un ieslēgt stikla tīrītājus dažādos režīmos, pārbaudīt to darbību.

Logu mazgātāju tvertni var atrast pēc simbola .

Gandrīz visās automašīnās logu tīrītāju slēdzis atrodas stūres stieņa labajā pusē (simetriski brīdinājuma signālu slēdzim). Režīmi:
1) intervāls (reizēm ar maināmu frekvenci),
2) nepārtraukts mērens režīms,
3) nepārtraukts ātrs režīms,
4) stikla mazgāšanas režīms,
5) aizmugurējā loga tīrīšanas režīmi: intervāls, nepārtraukti un mazgāšana (ja automobilis aprīkots ar aizmugurējā loga tīrītāju).

Paskaidrot, kā pārbaudīt gaisa spiedienu riepās, paskaidrot pārāk liela vai pārāk maza gaisa spiediena negatīvās sekas.

Spiedienu mēra ar ierīci, ko sauc par MANOMETRU. Normāls spiediens ir divas atmosfēras. Palielināts gaisa spiediens izraisa skrejceliņa vidusdaļas, bet nepietiekams – ārmalas pastiprinātu dilšanu.

Palielināts spiediens izraisa saķeres laukuma ar ceļa virsmu samazināšanos, kā rezultātā palielinās bremzēšanas ceļš, pagriezienos palielinās sānslīdes iespējamība, novērojama akvaplanēšana pat pie relatīvi neliela ātruma.

Ja riepā ir nepietiekams gaisa spiediens, deformējas riepas profils, paaugstinās materiāla temperatūra, atslāņojas kords.